Terapie a masáže

ACCESS BARS

Všechno v životě ke mně přichází s lehkostí, radostí a slávou!

Co kdyby dnešek, byl pro vás začátkem něčeho nového?

  • Toužíte se, už posunout, na své cestě osobního rozvoje a máte pocit, že jste někde zaseklá/ý?
  • Chcete si KONEČNĚ DOVOLIT vidět v životě nové možnosti?
  • Chcete odstranit podmínečnost a omezení v myšlenkách, pocitech a emocích a začít MYSLET JINAK?
  • Chtěl/a byste uvolnit svá traumata bez nutnosti "rýpat se" ve starých ranách?
  • Access Bars je velmi příjemná, jemná a relaxační metoda, která vám pomůže být ve svém životě vědomá/ý a více napojená/ý na intuici, být TADY A TEĎ. 
  • Co způsobí dotyky 32 bodů na hlavě?

    Dotykem prstů, velmi jemně, budu postupně procházet všech 32 bodů, ve kterých jsou nashromážděny vaše myšlenky, nápady, hodnocení, přesvědčení, strachy a vaše postoje, o kterých si myslíte, že jsou důležité a

    pomocí bodů (BARS) udělám
    D E L E T E

    všech těchto již nepotřebných "programů", které máte ukryty v hlavě (zastaralé vzorce chování, systémy přesvědčení a postojů, které používáte od dětství) a zabírají vám tam místo

    Po Barsech budete fungovat JINAK

    V průběhu předávání "barsů" můžete klidně usnout, nebo jen odpočívat a relaxovat

    Většina lidí používá více levou mozkovou hemisféru, tj. ROZUM.
    Ten nám však způsobuje spíše omezení pohledu na naší realitu, kterou vidíme pouze

    z pohledu rozumu.

    Po této terapii budete více zapojovat pravou mozkovou hemisféru, tj. více tvořivosti, intuice, budete více "vědomí".

  • Běžná terapie trvá přibližně hodinu, klient zůstává ve svém oblečení, leží na zádech, na lehátku. 

Karpální tunely na rukou

Syndrom karpálního tunelu je v dnešní době nejčastějším útlakovým syndromem na horní končetině. 

Toto způsobuje nedokrevnost středového nervu v zápěstní úžině. 

Jedním z nejčastěji uváděných příznaků je noční brnění dlaní a prstů, dále porucha jemné citlivost konečků prstů (zejména palce, ukazováku, prostředníku, ale i prsteníku).
Objevují se potíže s udržením jemných předmětů pro necitlivost, snížení síly stisku ruky, ranní ztuhlost a necitlivost prstů.
Často v noci či po ránu pomáhá od obtíží protřepání ruky, úlevu také přináší svěšení ruky směrem dolů, naopak ke zhoršení dochází při zvednutí ruky nad hlavu.
Nejsou výjimkou ani bolesti vystřelující do lokte či do ramene. 
Potíže bývají horší v klidu, postupně se zhoršuje obratnost prstů a ruky a dochází ke ztrátě svaloviny, která ovládá pohyb palce.

Počáteční a lehčí stádia syndromu karpálního tunelu se dají úspěšně zvládat konzervativní cestou.

Osvědčují se techniky měkkých tkání, které vedou k normalizaci elasticity a pohyblivosti. Tím, že ovlivníme elasticitu měkkých tkání a uvolníme jejich napětí, dochází k obnově cirkulace, eliminaci otoku a ke snížení bolestivosti.
Také je velmi účinné uvolnění a protažení v oblasti  karpálního tunelu.

  • Běžná terapie trvá přibližně půl hodiny, klient zůstává ve svém oblečení, leží na zádech, na lehátku. Případně sedí, dle vlastního pohodlí.

Terapie sdílením 

...V průběhu let se slovo "terapie" stalo synonymem pro představu terapeuta v křesle, nahlížejícího přes brýle, když si dělají poznámky a periodicky přikyvují v reakci na pacienta, ležícího na gauči, odhalujícího všechny své nejhlubší sny a strachy.
Ve skutečnosti existuje mnoho různých typů terapie a většina z nich vypadá velmi odlišně od tohoto stereotypního obrazu.

Co je tedy Soft nebo taky Talk terapie? Jak název napovídá, mluvení je jádrem tradiční terapie mluvením. Jednoduše řečeno, talk terapie je praxe, ve které zkoumáme své pocity tím, že o nich mluvíme.
Existuje několik typů a směrů terapií mluvením, včetně skupinové terapie, ale všechny shodně přijímají důležitost mluvit o svých pocitech, abychom jim lépe porozuměli a odhalili potenciální cesty a možnosti vpřed.
Ať už trpíme depresí, sociální úzkostí nebo jakýmkoli jiným typem nepohody, tento typ kognitivní terapie společně s arteterapeutickými procesy může být velmi účinný.

Jak funguje tradiční talk terapie ?

Skeptici v terapii se mohou divit, jaký má smysl mluvit o svých pocitech s cizím člověkem, když byste mohli vyhledat důvěryhodného přítele, člena rodiny nebo mentora.
Zatímco rozhovory s lidmi, které milujete, jsou nepochybně jednou ze životních radostí, naši blízcí nejsou vždy schopni naši zátěž zvládnout.
Nejen, že nejsou vyškoleni v tom, co mají říkat a jak reagovat, ale protože nás znají, je často obtížné oddělit osobu, kterou znají - nás - od jejích vlastních fobií, traumat nebo problémů s duševním zdravím.
A co víc, každý máme své vlastní problémy a může být těžké udělat prostor pro problémy jiných lidí, bez ohledu na to, jak moc je milujeme.

Pro terapeuta jsme prázdný list - vědí jen to, co jim říkáme. a jsou tu pro nás, aby nám pomohli orientovat se v našich problémech a identifikovat vzorce, abychom byli lépe vybaveni k nalezení řešení.

I když neexistuje žádný typ terapie nebo délka doby, která by byla vhodná pro každého člověka, někteří navštíví terapeuta na krátkou dobu, aby mohli vyřešit konkrétní životní problém, jako je řešení rozvodu nebo ztráty milovaného člověka. Jiní budou své terapeuty navštěvovat pravidelně po léta. Je to všechno o tom, co je správné pro nás a jak to cítíme a vnímáme.

Jedno terapeutické sezení obvykle trvá cca hodinu.
Některé typy talk terapie, se mohou řídit přesným postupem na každém sezení, zatímco jiné typy se neřídí žádným konkrétním vzorem.
Tato nestrukturovaná sezení mohou působit spíše jako konverzace, kdy si určujete, o čem by mělo být téma, od sezení k sezení.

Talk terapie může člověku pomoci vypořádat se s širokým spektrem problémů, včetně:

  • Deprese
  • Úzkosti
  • Vztahovými problémy
  • Zvládání vzteku
  • Smutku


    Mnoho z nás se v dospívání naučilo nevyjadřovat své emoce, zejména ty negativní. Jsme naučeni, aby jsme své pocity drželi v soukromí nebo je ignorovali a oni odejdou. Pokud však potlačíme své pocity, projeví se i v jiných oblastech. V některých případech se mohou projevit jako deprese nebo úzkost.
  • Je dobré pojmenovat a přiznat své pocity, ať už jsou pozitivní nebo negativní.
    Jakmile jsou schopni tyto pocity definovat, tak jsme na dobré cestě hodně věcí zvládnout."

Najít terapeuta, který je pro vás ten pravý, je velkou součástí terapeutické cesty. Než najdete někoho, s kým si opravdu "sednete", může trvat několik setkání s různými terapeuty. Nebojte se, pokud to bude chvíli trvat - je důležité věřit svým instinktům!

Kde začít? Zde je několik kroků, které je třeba dodržet, abyste proces usnadnili.

Věřte svému nitru

Během konzultace nebo prvního sezení se zeptejte sami sebe, zda se s terapeutem cítíte opravdu dobře. Poslouchají vás? Kladou správné otázky? Cítíte podporu a oceňování?

Nebojte se mít jasno v tom, co od terapie očekáváte - do tohoto procesu investujete čas, úsilí a peníze a je důležité mít od začátku jasno a svá očekávání. Pokud vám terapeut připadá příjemný, ale jeho rady s vámi nerezonují, nebojte se poohlédnout se jinde - pamatujte, že jde o profesionální, nikoli přísně osobní vztah. Opak může být také pravdou - je jen důležité, abyste cítili spojení se svým terapeutem a aby vám pomáhal pokročit směrem k vašim cílům

Osobní setkání s terapeutem není vaší jedinou možností.
V dnešní době je pohodlnější i flexibilnější možnost terapie ONLINE.
Skupinová terapie je další skvělou možností, zvláště pokud si chcete vybudovat své mezilidské dovednosti.
Také v kombinaci s arteterapií je možnost pohlédnout na různé problémy, jako je úzkost, smutek nebo jiné.

Pokud jste ochotni věnovat čas a úsilí práci na sebereflexi, zvědomování si - jste na dobré cestě sami k sobě. 

"Říkat myšlenky ve své hlavě nahlas druhé osobě v bezpečném a nesoudícím prostoru může být něco opravdu silného. Odraz vašich slov a myšlenek vám umožní navázat spojení sám se sebou, získat vhled a rozpoznat vzorce chování. V tom je krása talk terapie i arteterapie."

Indická masáž hlavy

...léčí celé tělo,
pomáhá proti stresu i migréně...

Indická masáž hlavy je více než tisíc let stará ayurvédská technika, která pomocí speciálních hmatů jemně ošetřuje a uvolňuje oblast ramen a horní části paží, šíje, hlavy a obličeje. 

Působí zde na uvolnění zvýšeného svalového napětí a spoušťových bodů (triggerpointů), které způsobují bolesti v oblasti šíje, hlavy nebo očí. 

Povzbuzuje krevní a lymfatický oběh, zlepšuje látkovou výměnu ve tkáních a blahodárně působí na pokožku hlavy a tím i na růst a výživu vlasů. 

Uvolňuje nejen fyzické, ale i psychické napětí. 

Tato oblast je totiž přímo napojená na centrum emocí v mozku (limbický systém), a tak má její relaxace výrazné účinky na zmírnění psychického napětí, úzkosti nebo depresí. 

Při pravidelném provádění tak poskytuje příjemné a účinné uvolnění od každodenního stresu, odstraňuje nespavost, pomáhá od bolestí hlavy a zlepšuje koncentraci. 

Masáž se provádí vsedě a vleže.
Ošetřuje se při ní oblast ramen, horní části paží, šíje, mezilopatkových a šíjových svalů, krku, hlavy a obličeje. Indická masáž hlavy se provádí přes oblečení, takže je vhodná i pro ty, kterým příliš nevyhovuje intimita např. při klasické masáži.
Druhou část masáže, kdy je ošetřována vlasová část hlavy, je možné provádět také za použití speciálních olejů, které nejen umocní prožitek z prováděné masáže, ale zároveň dodají pokožce a vlasům výživu a hydrataci.
Tento olej je pro nejlepší účinek vhodné nechat ve vlasech působit minimálně 2 hodiny, nejlépe však přes noc. 

Indická masáž hlavy je vhodná pro každého, kdo potřebuje ulevit jak od psychického, tak od fyzického napětí. Velmi vhodná je pro lidi se sedavým zaměstnáním, pro lidi manuálně pracující, pro ty, kdo pracují ve stresu, ale také pro ty, kteří jsou nuceni v rámci svého zaměstnání cely den mluvit či držet vysokou pozornost.
Je určená pro všechny bez rozdílu věku - pro děti, dospělé i seniory.

Účinky indické masáže hlavy:

  • Uvolnění svalového napětí v oblasti hlavy, krku, šíje a ramen, úleva od svalových bolestí
  • Zmírnění nebo odstranění bolestí hlavy, pomoc při migrénách
  • Zlepšení krevního a lymfatického oběhu v oblasti hlavy a šíje
  • Zlepšení odplavování toxinů a metabolitů ze tkání, zvýšení přísunu kyslíku a živin
  • Zlepšení funkce imunitního systému
  • Uvolnění a prokrvení pokožky hlavy má blahodárný vliv na vlasy. Podporuje jejich růst, zlepšuje kvalitu a zmírňuje jejich vypadávání
  • Podpora činnosti nervového systému, zlepšení koncentrace, pozornosti a soustředění, zlepšení okysličení mozku
  • Úleva od chronického stresu, působí proti úzkosti a psychickému napětí
  • Pomáhá "vyčištění mysli"
  • Pomoc při poruchách spánku a nespavosti
  • Zmírnění únavy očí
  • Pomáhá harmonizovat důležité energetické dráhy v oblasti hlavy a horní tři čakry
  • Navozuje pocit psychické pohody
  • Maximální relaxace a uvolnění


  • Doporučení

    • Na masáž nechoďte těsně po jídle, ale také ne úplně hladoví
    • Pijte hodně tekutin a to nejlépe již jeden před masáží (podpora odplavování toxinů)
    • Pro příjemnější prožitek z masáže doporučujeme neaplikovat na vlasy žádné laky či tužidla
    • Jelikož se masáž provádí i v oblasti obličeje, zvažte použití make-upu
    • Na masáž si vezměte pohodlné oblečení